شما در حال مشاهده هستید بهترین تقویت کننده مژه

بهترین تقویت کننده مژه

بهترین تقویت کننده مژه کدام است؟این سوالی است که اکثر خانم ها با آن مواجه هستند، زیرا مژه ها مهم ترین بخش از روتین آرایش هستند.مژه های بزرگ و زیبا مانند لیفت چشم عمل می کنند و باعث می شوند چشم ها بزرگتر به نظر برسند.

اما چرا برای بلندتر کردن مژه ها تنها به ریمل ها اتکا کنیم در حالی که محلول های تقویت مژه ای وجود دارند که به صورت طبیعی میتوانند باعث رشد مژه ها شوند.

مژه چیست؟

مژه-چیست

مژه ها هم عملکرد فیزیولوژیکی و هم عملکرد زیبایی شناختی دارند.داشتن مژه های بلند فقط برای افزایش زیبایی نیست.مژه ها مانعی بین محیط بیرونی و درونی چشم ایجاد می کنند و در برابر تماس بسیار حساس هستند.

از طریق آنها، رفلکس پلک زدن ایجاد می شود و از کره چشم در برابر مواد زائد و تحریک کننده محافظت می کنند.مژه ها همچنین سلامت لبه های پلک را که وظیفه تولید لایه اشکی و محافظت از چشم را بر عهده دارد، حفظ می کنند.

اما به دلیل توانایی مژه ها در جذاب تر کردن چهره، بسیاری از خانم ها به دنبال محصولات تقویت کننده مژه هستند.استفاده از روش دائمی تر برای رشده مژه ها با استفاده از محلول تقویت مژه، نسبت به اکستنشن های موقت مژه و ریمل ها منطقی تر است.

تقویت مژه چیست؟

تقویت-کننده-مژه-داروخانه

محلول های تقویت مژه به رشد مژه های جدید و همچنین ضخیم شدن، بلند شدن و تراکم مژه های موجود کمک می کند.همیشه از این محلول ها روی مژه های تمیز استفاده کنید.

چطور کار می کنند؟

برای درک کامل نحوه عملکرد تقویت کننده های مژه، دانستن چرخه زندگی مژه ها ضروری است.چرخه زندگی مژها مانند موهای سایر قسمت های بدن شما از مراحل زیر تشکیل شده است:

دوره-مژه
  • فاز آناژن (رشد): مژها با سرعت 0.12 تا 0.14 میلی متر در روز و به مدت چهار تا ده هفته رشد می کنند. مژه ها بیشتر از 12 میلی متر رشد نمی کنند زیرا بر خلاف موهای سر که فاز رشد انها 2 تا 6 سال طول می کشد، فاز رشد کوتاه تری دارند.

سرم مژه در این مرحله چه کمکی می کند؟

سرم مژه مواد مغذی مورد نیاز مژه ها را برای رشد سالم در این مرحله فراهم می کند. این کار به افزایش مدت زمان رشد مژه ها کمک می کند و باعث می شود برای مدت طولانی تری به رشد خود ادامه دهند. بهتر است مژه ها به مدت 10 هفته رشد کنند نه اینکه در 4 هفته متوقف شوند.

  • مرحله کاتاژن (پسرفت): زمانی که مژه ها به حداکثر طول خود مرسند رشدشان متوقت می شود و شروع به جمع شدن می کنند و حدود دو هفته ماندگاری دارند.

سرم مژه در این مرحله چه کمکی می کند؟

محلول، مژه هایی نرم و غیر شکننده ایجاد می کند که به راحتی نمی شکنند و نمی ریزند. این بدان معناست که شما در هر زمان مژه های بیشتری دارید و خط مژه پرتری ایجاد می کند.

  • فاز تلوژن (استراحت): رشد مژه ها متوقت می شود و در این مرحله که پنج ماه طول می کشد، برای ریزش آماده می شوند.بر خلاف موهای سر، فاز تلوژن مژه ها طولانی تر است.

سرم مژه در این مرحله چه کمکی می کند؟

سرم به تسریع مرحله استراحت کمک می کند تا فولیکول های جدید زودتر وارد فاز رشد شوند.

انواع سرم های رشد مژه: نحوه عملکرد و عوارض

چندین محصول آرایشی برای بلندتر، پرپشت تر و تیره تر کردن مژه ها وجود دارد. هر یک از این محلول ها دارای مواد مختلف برای فعال کردن رشد مژه هستند. برای بررسی، ما بر روی دو نوع محبوب محلول تقویت مژه تمرکز خواهیم کرد: سرم مژه مبتنی بر پروستاگلاندین و سرم مژه مبتنی بر پپتید.

  • سرم مژه پروستاگلاندین

پروستاگلاندین ها لیپیدهایی هستند که به عنوان هورمون عمل می کنند و فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف بدن از جمله رشد مو را تنظیم می کنند.

پروستاگلاندین ها و آنالوگ های آنها (نسخه های مصنوعی مشابه) مانند لاتانوپروست، بیماتوپروست و تراوپوست برای درمان گلوکوم با کاهش فشار چشم بیماران، استفاده شده است. قدرت پروستاگلاندین ها به عنوان محرک رشد مو به طور تصادفی در سال 1997 کشف شد، زمانی که مطالعه ای در این موردمنتشر شد که چگونه استفاده از قطره چشمی latanoprost برای درمان گلوکوم باعث بهبود مژه ها می شوند – پروستاگلاندین آنها را بلندتر، ضخیم تر، تیره تر و منحنی تر می کند.

در سال 2002، یک آنالوگ پروستاگلاندین جدیدتر به نام بیماتوپروست، منجر به برجسته‌تر شدن مژه‌ها نسبت به لاتانوپروست شد. این تنها گزینه درمانی مورد تایید FDA برای پرپشت کردن مژه است. مطالعات نشان داده اند که بیماتوپروست می تواند مدت زمان فاز آناژن (رشد) مژه ها را افزایش دهد.بیماتوپروست همچنین ممکن است با تحریک فولیکول های مو در فاز آناژن زودتر و طولانی تر بر چرخه رشد مو تأثیر بگذارد. این امر با مشاهده بیشتر فولیکول های مژه ای که در فاز آناژن هستند، نسبت به فولیکول هایی که در فاز تلوژن و کاتاژن هستند، در بین افراد تحت درمان با بیماتوپروست، مشهود بود.

به دلیل این یافته های تحقیقاتی، بسیاری از محلول های تقویت کننده رشد مژه با استفاده از پروستاگلاندین یا آنالوگ های پروستاگلاندین ساخته شدند.

چه مدت طول می کشد تا نتایج پروستاگلاندین را مشاهده کنید؟ 

با استفاده روزانه، معمولاً بعد از 2 تا 3 ماه نتایج کامل را مشاهده می کنند.

عوارض جانبی پروستاگلاندین

عوارض جانبی رایج مصرف طولانی مدت پروستاگلاندین خارش چشم در افرادیست که به این ماده حساسیت دارند، که با نحوه درست استفاده از محلول تقویت مژه این عارضه به کمترین مقدار خود می رسد.

شما می توانید نحوه استفاده را در مطلبی تحث عنوان نحوه استفاده از محلول تقویت مژه در سایت صحت بان بخوانید.

ترکیبات رایج


پروستاگلاندین (بیماتوپروست) یا آنالوگ ها (ایزوپروپیل کلوپروستنات، ایزوپروپانول فنیل-هیدروکسیل-پنتن، دی هیدروکسی سیکلوپنتیل-هپتنات، دکلرو دی هیدروکسی دی فلورو، اتیل کلوپروستنولامید، تری فلورومتیل دکلرو اتیل پروستن آمید)

برندها

برند سریتا با محصول تقویت مژه سریتا

برند اکسیلیا

عوارض-تقویت-مژه-سریتا
  • سرم مژه پپتید
پپتید

مو از پروتئین ساخته شده است.بیش از 80 درصد از این پروتئین ها را کراتین تشکیل می دهد.پروتئین ها خود از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند.اسیدهای آمینه نه تنها عناصر سازنده پروتئین هستند، بلکه توانایی جبران و ترمیم آسیب را نیز دارند.به همین دلیل است که آنها یک جز کلیدی در بسیاری از محصولات تقویت کننده مژه هستند.

پپتید یک زنجیره کوتاه از اسیدهای آمینه است. اسیدهای آمینه موجود در یک پپتید در یک توالی توسط پیوندهایی به نام پیوند پپتیدی به یکدیگر متصل می شوند.

 در محلول تقویت مژه، دو پروتئین رایج پپتیدی Myristoyl Pentapeptide-17 و Myristoyl Hexapeptide-16 هستند. این پپتیدها با تحریک تولید کراتین، که پروتئین ساختاری کلیدی مو است، عمل می کنند. علاوه بر این، myristoyl pentapeptide-17 باعث انتقال سایر مواد اصلی در سرم به مژه می شود.

مدت-تاثیر-تقویت-مژه-سریتا

مطالعات انجام شده بر روی سرم های مژه حاوی یکی از این پپتیدها یا مشابه آنها نشان داده است که طول، درخشندگی، ضخامت، حجم و فر شدن مژه را بهبود می بخشند. 

کلاژن رایج ترین پروتئین در بدن انسان است و همه می دانیم که چقدر برای پوست و مو مفید است.بیشتر سرم های مژه مبتنی بر پتید حاوی مواد نرم‌کننده و مرطوب‌کننده مانند بیوتین، آرژنین و کلاژن هستند.

چه مدت طول می کشد تا نتایج پپتیدها را ببینیم؟

مطالعات نشان داده که 95 درصد از زنان پس از یک ماه استفاده از سرم تقویت مژه نتایج را می بینند.

عوارض جانبی پپتید

عوارض جانبی سرم های مژه مبتنی بر پپتید برای پوست های حساس معمولا قرمزی چشم است.با نحوه استفاده درست از محلول تقویت مژه این عوارض به کمترین مقدار خود می رسد.

ترکیبات رایج

پپتیدها: Myristoyl Pentapeptide-17، Myristoyl Hexapeptide-16، Acetyl Tetrapeptide-3، Biotinoyl Tripeptide-1

کدام محلول تقویت مژه را انتخاب کنم؟

بهترین تقویت کننده مژه برای افردای که مژه های کم پشت دارند سرم های بر پایه پروستاگلاندین است.

بنظر شما بهترین تقویت کننده مژه کدام است؟نظرات و سوالات خود را همینجا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید