شما در حال مشاهده هستید نحوه استفاده از محلول تقویت مژه

نحوه استفاده از محلول تقویت مژه

نحوه استفاده از محلول تقویت مژه یکی از مهمترین موضوعات در استفاده از این محصول آرایشی است.در این مقاله نحوه انتخاب بهترین تقویت مژه و چگونگی استفاده از محلول را به شما نشان خواهیم داد تا بهترین نتیجه را از استفاده بگیرید و به این ترتیب بتوانید رشد مژه را به حداکثر برسانید.

مرحله1-نحوه-استفاده-از-تقویت-مژه

مرحله #1: در مورد محلول تقویت مژه تحقیق کند

انواع محلول تقویت مژه وجود دارد که این محصولات اغلب حاوی مواد مختلفی مانند پپتیدهای طبیعی، ویتامین ها و روغن ها هستند.

  • به دنبال محصولاتی باشید که حاوی پروستاگلاندین هستند.اینها محصولاتی هستند که میتوانند به رشد مژه کمک کنند.
  • محصولات حاوی کراتین، پروتئینی که باعث رشد سلولی می شود، باعث رشد و استحکام مو می شوند.
  • بعضی از محصولات به صورت ریمل معمولی با روغن و ویتامین هایی که موجب افزایش سلامت مژه ها میشوند فروخته می شوند.

برای انتخاب بهترین محلول مطلبی با عنوان بهترین تقویت کننده مژه را در سایت صحت بان بخوانید.

برس-تقویت-مژه

مرحله #2: توجه داشته باشید که کدام ابزار برای شما بهتر جواب می دهد

محلول تقویت مژه معمولا با یک قلم مو یا فرچه کوچک فروخته می شود.قلم مو به شما این امکان را می دهد تا ریشه مژه های خود را به محلول آغشته کنید اما فرچه این امکان را می دهد که مژه های بالا و پایین را از ریشه تا نوک به صورت کامل از محلول بپوشانید.

قیمت-تقویت-مژه-سریتا-در-داروخانه

مرحله #3: قیمت تقویت مژه را در نظر بگیرید

محلول های تقویت مژه که در داروخانه به فروش می رسند میتوانند قیمتی بین 350 تا 500 هزارتومان داشته باشند. شما می توانید محصولات تقویت مژه را از سایت صحبت بان با تخفیف خوب خریداری کنید.

مرحله4-نحوه-استفاده-از-تقویت-مژه

مرحله #4: محصول را قبل از اینکه روی مژه های خود بمالید، تست کنید

اکثر محلول های تقویت مژه حساسیت زا نیستند اما مهم است که اطمینان حاصل کنید به محصولی که انتخاب میکنید واکنش آلرژیک نخواهید داشت. قبل از استفاده مستقیم محصول روی چشم، مقدار کمی از محلول را روی گونه، گردن یا ساعد خود بمالید تا ببنید آیا باعث واکنش آلرژیک می شود یاخیر. قسمت مورد نظر را به مدت 24 ساعت چک کنید.

اگر واکنش آلرژیک دارید، از محصول استفاده نکنید.

طریقه-استفاده-تقویت-مژه

مرحله #5: قبل از استفاده لنزهای تماسی را خارج کنید

اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، حتما قبل از استفاده از محلول، آنها را بادقت از چشم خود خارج کنید. میتوانید 15 دقیقه پس از استفاده از محلول، لنزهای تماسی خود را دوباره استفاده کنید.

پاکسازی-صورت

مرحله #6: صورت خود را پاک کنید

قبل از استفاده از هر محصولی روی مژه ها، از یک پاک کننده ملایم و آب گرم برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. مطمئن شوید که صورت و چشم هایتان تمیز و عاری از آلودگی، روغن یا آرایش هستند. سطح تمیز به محلول اجازه می دهد تا بهتر به خط مژه شما بچسبد.

تقویت-مژه-سریتا

مرحله #7: با استفاده از چوب ریمل یک قطره از محلول را بمالید

اگر از تقویت مژه سریتا استفاده می کنید، محصول یک قلم مو به همراه خود دارد، با استفاده از قلم مو، محلول را روی خط مژه بالایی بمالید. از آنجایی که محلول تقویت مژه یک محلول چشمی است، آسیبی به چشم شما نمی رساند.در صورت تماس سرم با چشم، نیازی به شتشوی چشم ندارید.

کشیدن-محلول-تقویت-مژه-روی-پایه-مژه

مرحله #8: محلول تقویت مژه را روی خط مژه خود بکشید

چشم خود را ببندید و پوشش نازکی از محلول را در ریشه های خط مژه بالایی خود پخش کنید و از گوشه چشم به سمت بیرون حرکت کنید. محلول را به پلک پایین نزنید. اگر سرم را به خط پایینی مژه خود بکشید ممکن است وارد مجاری پایینی چشم شود و موجب تحریک چشم شود.با پلک زدن محلول به مقدار لازم به مژه پایینی شما سرایت میکند.

مرحله #9: محلول را با استفاده از برس ریمیل بزنید

اگر از محلول تقویت مژه اکسیلیا استفاده میکنید، میتوانید با فرچه، محلول را به مژه بالا خود بزنید. از پایه خط مژه خود شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید تا هر مژه را کاملا بپوشانید.

پاک-کردن-محلول-بعد-از-استفاده

مرحله #10: محلول اضافی را با دستمال پاک کنید

از آنجایی که سرم تقویت مژه به رشد مو کمک می کند، مراقب باشید که آن را در جایی غیر از مژه ها یا خط مژه های خود استفاده نکنید. در غیر این صورت، ممکن است رشد موهای ناخواسته را در جای دیگری دشاته باشید. بعد از استفاده گوشه چشم خود را با دستمال پاک کنید تا از پخش شدن محلول اضافه به دیگر مناطق پوست جلوگیری کنید.

تمز-کزدن-برس-محصول

مرحله #11: فرچه محصول را تمیز کنید

برای تمیز کردن فرچه محصول از یک پاک کننده ملایم، صابون بدون عطر، صابون بچه، یا مایع ظرفشویی و آب ولرم استفاده کنید. به آرامی آنهار با صابون بشویید و روی یک حوله صاف و تمیز قرار دهید تا در هوا خشک شوند.

عکس-گرفتن-از-مژه

مرحله #12: پیشرفت خود را مستند کنید

قبل از شروع استفاده از محلول، چشمان خود را ببندید و از مژه های خود عکس بگیرید تا میزان اندازه و پر بودن مژه ها را قبل از استفاده ثبت کنید. به گرفتن عکس هر هفته ادامه دهید تا پیشرفت خود را ببیند که آیا محلول تقویت مژه برای شما خوب است یا خیر.

عوراض-تقویت-مژه-سریتا

مرحله #13: مراقب علائم عفونت باشید

لوازم آرایشی چشم مانند ریمل، خط چشم و محلول تقویت مژه باید با رعایت اصول بهداشتی مصرف شود. هنگام استفاده از محصول، مراقب هر گونه تغییر در چشم یا ناحیه اطراف چشم خود باشید. اگر قرمزی، خارش یا سوزش چشم را مشاهده کردید، استفاده از محلول را متوقف کرده و فورا با پزشک مشورت کنید.

تجربیات و یا سوالات خود در مورد استفاده از محلول تقویت مژه را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید